سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب کفپوش مناسب برای یک ساختمان

 

انتخاب کفپوش مناسب برای یک ساختمان

یکی از مسائلی که در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی یک ساختمان، باید به آن توجه ویژه شود، انتخاب نوع کفپوش برای آن می باشد. کفپوش ها باعث زیبایی هرچه بیشتر ظاهر ساختمان شده و از نظر پوشش نیز، عالی به نظر می رسند. امروزه کفپوش های بسیار زیادی در بازار موجود است که باید برحسب نوع استفاده و نیز هماهنگی آن با سایر لوارم منزل آن را انتخاب نمود.

انتخاب کفپوش مناسب برای یک ساختمان

معرفی انواع کفپوش:

کفپوش هایی که می توان انتخاب نمود دارای انواع مختلفی هستند که دارای ویژگی های منحصر به خود می باشند.

کفپوش سخت: این نوع کفپوش ها شامل انواع کاشی های سرامیکی، کفپوش های سنگی یا مرمری، موزاییک، گرانیتی و… که استحکام و دوام بالایی دارند و بیش تر در مکان های پر رفت و آمد استفاده می شوند. کفپوش های مرمر حس آرامش را به فرد القا می کنند و برای مناطق گرمسیری بسیار مناسب اند زیرا دمای محیط را پایین نگه می دارند.
کفپوش چوبی: این کفپوش ها دارای چند دسته می باشند که پارکت های چوبی یکی از این نوع است. این کفپوش ها، از الوار های چوب تهیه می شوند که آن ها را به صورت قطعاتی که به آن ها تایل گفته می شود، در آورده و پس از شکل دهی، در سطح مورد نظر نصب می کنند. این پارکت ها دارای قیمت بسیار مناسبی می باشند ولی برای تمیز نگه داشتن آن ها باید مراقبت دائم شده و پولیش زده شوند.
برای تمیز کردن آن ها باید حتما از شوینده های مخصوص چوب استفاده کرد. پارکت های چوبی از درختانی مثل بامبو، گردو، کاج، گیلاس و… بدست می آیند و رایج ترین نوع آن ها از بامبو است.

کفپوش لمینت: کفپوش لمینت تقریبا همانند کفپوش های چوبی است ولی تفاوت هایی با آنها دارد. مقاومت لمینت از پارکت های چوبی بسیار بیشتر است و از جنس HDF (هارد دانسیته فایبربرد) به همراه یک لایه ملامینه تشکیل شده است. این نوع کفپوش پنج لایه فشرده چوب است و برای کفپوش مکان هایی مثل منازل، مجتمع تجاری، ساختمان پزشکی و… به کار برده می شود. برخلاف پارکت، لمینت به کف زمین چسبانده نمی شود و به همین دلیل به کف زیر خش یا آسیبی وارد نمی کند و به راحتی قابل جابجایی است. ورق های کفپوش لمینت مانند قطعات پازل به هم وصل می شوند و بر روی فومی که به زمین متصل شده است نصب می گردند.
کفپوش سه بعدی آپوکسی: این کفپوش های بسیار زیبا و حیرت انگیز، جدیدترین مدل کفپوش ها می باشند که برای اولین بار در کشور دبی ساخته شده اند. برای نصب این کفپوش ها هر گونه عکس و طرح دلخواه را به اندازه کف سالن یا اتاق پرینت گرفته و بر کف زمین نصب می کنند. سپس با استفاده از لایه های نیمه شفاف متعدد مانند لاک الکل و آپوکسی به آن ها شکل سه بعدی می دهند که فرآیندی دقیق بوده و تخصص خاص خود را می طلبد. عکس این کفپوش ها عموما از مناظر طبیعی گرفته می شود و در تمام فضا های منزل اعم از هال ، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش چرمی: یکی از گران ترین و در عین حال زیباترین کف پوش ها، کفپوش های چرمی می باشند که با وجود قیمت بالا، دوام چندانی ندارند. ولی وقتی روی آن ها راه می روید احساس نرمی و لطافت را احساس می کنید.
کفپوش های ارتجاعی، که بیشتر برای سالن های ورزشی و باشگاه ها استفاده می شوند. این نوع از کفپوش ها از موادی مانند چوب پنبه، پلاستیک، مواد مصنوعی چون لینولئم و… تهیه می شوند.
در پایان باید توجه داشت که هر نوع کفپوش را با توجه به سلیقه و نیاز شخصی و نیز سرمایه موجود می توان انتخاب نمود و باعث زیبایی بیشتر ساختمان شد.

 

دکوراسیون داخل ویلا طراحی داخلی رستوران , بازسازی ساختمان , دکوراسیون ویترین مغازه , طراحی داخلی منزل , دکوراسیون اداری مدرن , شرکت طراحی داخلی , طراحی مطب دکتر , طراحی داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی در کیش , طراحی داخلی در اهواز , طراحی داخلی در شیراز